خروج جوانان ازبشاگرد به دنبال بازارکار/ زنگ خطر جدی برای بشاگرد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 25 فروردين 1395
بازدید : 317
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

شهرستان بشاگرد یا بشکرد را همه به خوبی می شناسند و همه مشکلات آن را می دانند.

بشاگرد منطقه ای کوهستانی گرم و خشک و تمدن قدیمی و اقتصاد ضعیفی داردهمانطور که با انعکاس خبرهای گوناگون در فضای مجازی و سایت های خبری پی می گیرید متوجه خواهید شد که کمتر بشاگرد مورد توجه مسوولان دولتی قرارنگرفته است.

خروج جوانان ازبشاگرد به دنبال بازار کاز/زنگ خطر جدی برای بشاگرد


نگاه ویژه امام خمینی(ره) به بشاگرد در زمان اوج جنگ تحمیلی ;


امام خمینی(ره) در زمان اوج جنگ هشت سال دفاع مقدس که ایشان هیچ گونه شناختی از منطقه بشاگرد نداشته اند ولی بر خود تکلیف دانسته اند و مرحوم حاج عبدالله والی را مامور کردند تا به مشکلات اولیه رفاهی این خطه محروم بشاگرد رسیدگی شود.
خدمات دوران مرحوم حاج عبدالله والی خدمات شایسته ای بود که پس از درگذشت ایشان هیچ گونه خدماتی در بشاگرد شاهد نبودیم و هر چیزی صورت پذیرفت در زمان حیات والی بود.بشاگرد و مشکلات اقتصاد اش/ عصر بشاگرد
ایشان در بدر ورود به بشاگرد اولین اقدام مرحوم حاج عبدالله والی ساخت بیمارستان و بهداشت و درمان برای مردم بشاگرد بود و شروع به ساخت مدارس های زیادی را در بیشتر روستاهای بشاگرد اقدام کرد و بعد از آن مدارس شبانه روزی راهنمایی و دبیرستان دخترانه و پسران در روستای خمینی شهر احداث نمود.
سپس با استقبال جوانان بشاگردی برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف حاج عبدالله والی شروع به ساخت حوزه علمیه برادران و پیش دانشگاهی در روستای خمینی شهر نمود.
حال بیشتر جوانان بشاگرد در هر رشته تحصیلی فارغ تحصیل دارد و نیازی به نیروی غیر بومی در اداره ها و مراکز دولتی ندارد.


علت کاهش جمعیت در بشاگرد:
یکی از معضلات بزرگ جوانان بشاگرد بیکاری دربشاگرد است که بعد از گذراندن دوران تحصیلی سد راه جوانان قرار دارد.
درعین حال باید گفت علت چیست و چه چیزی باعث خروج جوانان از بشاگرد شده است و چرا مسوولان دولتی هیچ گونه حمایتی از جذب نیروی بومی در ادارات و بانکهای بشاگرد صورت نمی گیرد تا از لطمه ها و آسیب های بزرگ اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی جلوگیری شود.


خروج جوانان از بشاگرد به دنبال بازار کار؛
طبق شواهد و امار بالایی خروجی جوانان و حتی برخی میان سالان از بشاگرد با نگاهی تاسف بار برای بی اهمیتی مسوولان و در نظرنگرفتن جذب نیروی انسانی موجود در بشاگرد بیشتر جوانان برای ادامه زندگی و حیات خود راهی جزیزه کیش و سایر شهرهای نزدیک می شوند که طبق امار و نظرسنجی نشان می دهد که بیشترین تعداد جوانان و نوجوانان و میان سالهای بشاگردی در جزیره کیش مشغول بکار هستند و بیشتر آنها از کار خود راضی نیستند و درصورت دریافت ماهیانه 800.000 هزارتومان در شهر خود راضی تر هستند و ترجیع می دهند عزیمت به کیش و نبود بازار کار و اشتغال در بشاگرد و مرکز استان را یکی از مشکلات بزرگ می دانند و این روند شاهد کاهش جمعیت در بشاگرد در آینده نزدیک خواهیم شد.
به طور مثال در روستای تریش یکی از روستاهای از توابع شهر گوهران که جمعیت این روستا نشان می دهد درسال 1361 تعداد130خانوار با کمترین امکانات اولیه رفاهی بوده که مردم به کشاورزی و دامداری مشغول بودند.
ولی درحال حاضر نشان می دهد این روستا کاهش جمعیت را از سال1391 تا 1395 تعداد خانوار این روستا به 15خانوار رسیده است،و زنگ خطر جدی برای بشاگرد بشمار می آید.
بشاگرد درسال87 به شهرستان ارتقاء یافت ولی هیچگونه رشدی در زمینه اقتصاد در این چند سال گذشته صورت نگرفته است.


انتهای پیام//

 

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , آخرین اخبار اقتصادي , ,
:: برچسب‌ها: علت کاهش جمعیت در بشاگرد , نگاه ویژه امام خمینی(ره) به بشاگرد در زمان اوج جنگ تحمیلی؛خبرفارسی؛بشاگردنیوز؛خلیج فارس؛پایگاه خبری رهبر انقلاب ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 1659
بازدید کل : 125105
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com